luni, 16 septembrie 2013

LeiMar (3)




Aveam o mulțime de păpuși! Fiecare avea un nume inspirat din poveștile pe care le auzeam sau din cele pe care le inventam. Știți că orice copil are imaginație și eu nu făceam excepție! Era o lume doar a mea dar, din când în când, îi invitam și pe ceilalți: tata, mama, bunicul și bunica, mama Lei. 

Fiecare primea un rol într-o poveste și trebuia să respecte scenariul stabilit de mine. Intrau cu plăcere în joaca mea și nu uitau să-mi transmită povețe. Foarte subtil! Într-una din zile, tata îmi spune:
-Rază de soare, mă primești și pe mine în jocul tău?
-Da, tati! Dar să știi că de câteva zile am devenit detectiv! Uite, așează-te lângă mine și începem cercetările! Stai să-ți dau o păpușă!
-Rază, îmi spui ce facem?
-O spionăm pe mami! îi spun eu cu un aer misterios.
-O spionăm? mă întreabă el, aproape șoptit, intrând în complicitate cu mine. A făcut ceva rău?
-Nu știu, tati, dar asta vreau să aflu! Uită-te la ea foarte atent, dar ai grijă să nu te observe, da? Nu ți se pare că ascunde un secret? Uite ce lumină tainică și frumoasă au ochii ei albaștri! Uite cum, din când în când, zâmbește! Cui îi zâmbește tati? Vezi pe cineva lângă ea? Ce secrete ascunde zâmbetul acesta fermecător! Uite, tati, vezi cât e de frumoasă?
-Rază de soare, începe să-mi placă jocul tău! Doamne, cum zâmbește mami! Și cât este de veselă! O auzi? Fredonează cântecul ei preferat ( „Atât de fragedă” cântată de trupa Mondial, o melodie pe care am fredonat-o și eu în clipele mele de fericire alături de Alint)! M-ai făcut curios! Hai s-o chemăm la interogatoriu!
-Mami, vino puțin aici! Uite, ia loc în fața noastră! Îți vom pune niște întrebări și vrem să ne dai răspunsuri sincere! îi spune tata pe un ton jucăuș.
-Hei, vă răspund doar dacă vreau! îi dă replica mami cu același ton jucăuș.
-Ia să ne spui tu nouă, adică mie și Razei de soare, ce secrete ascund ochii tăi albaștri? Au o strălucire pe care n-am mai văzut-o de câțiva ani, de când...

-De când a apărut în viața noastră o Rază de soare! îl întrerupe mami. Îi zâmbește tatei, se ridică de pe scaunul pe care stătea în fața noastră, îi ia mâna dreaptă și i-o conduce spre pântecul ei, îl privește în ochi și tata zâmbește și el, ochii lui verzi devin pentru o clipă întrebători iar apoi strălucesc de fericire. Mama îi confirmă:
-O nouă rază de soare ne va încălzi!
Eu mă uitam la ei și nu puteam să pricep nimic. Tata o luase în brațe și dansa fericit cu ea prin toată camera, mami râdea, părul ei negru și lung se transformase într-un evantai parfumat când tata o învârtea vesel. Se priveau în ochi și timpul parcă se oprise în loc. Se iubeau atât de mult încât, de foarte multe ori, cuvintele erau de prisos, se înțelegeau din priviri. Și, privirile lor cred că-și amintiseră ca eram și eu acolo pentru că s-au întors amândoi spre mine , tati m-a ridicat și m-a luat în brațe, mami era lângă noi și a urmat o îmbrățișare atât de caldă ( o simt și acum când vă povestesc) și de plină de iubire și tati mi-a spus cu glasul gâtuit de emoție:
-O să ai un frățior, Rază de soare!
-Iu-hu! Ce bine! O să am un frățior!
Era o veselie generală. Dansam cu toții, eu râdeam în brațele lor și, la un moment dat, o întrebare a adus liniștea.
-Tati, dar eu voi mai fi Raza ta de soare? îl întreb eu foarte serioasă.
Tata m-a strâns puternic în brațe și mi-a spus:
-Să nu uiți niciodată, da? Tu vei rămâne întotdeauna Raza mea de soare! O Rază caldă, frumoasă, veselă, deșteaptă, cu un râs cristalin ce-mi înseninează ziua! Soarele are milioane de raze și căldura lui este împărțită în mod egal tuturor. Toate razele lui sunt la fel de calde. Tati are atât de multă dragoste de dăruit încât Raza lui de soare va fi iubită la fel de mult ca și până acum. Tu ești Raza care va zbura iar! îmi spune și mă ridică iar cu brațele lui puternice într-un zbor lin dar zgomotos pentru că eu râdeam. Și râsul meu răsuna în toată casa!

3 comentarii:

  1. Căldura părintească şi lumina ochilor cu care părinţii îşi cresc copiii devin hrana sufletească a celor ce vor fi la rândul lor părinţi. Fiecare copil este o rază de soare, o rază de lumină din preaplinul iubirii ce vine de sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Razele de soare reprezentate de copii sunt atât de diferite
      prin strălucirea pe care le-o dă mediul în care sunt crescuți. Mergeți prin multe case și știți despre ce vorbesc! Lumina dată de strălucirea razelor poate să fie limpede, curată sau poate fi umbrită de tristețe. Dar rămâne frumoasă prin inocență și visare.

      Ștergere
  2. Copiii sunt razele de soare ce ne vor lumina viata si in acelasi timp promisiunea lui Dumnezeu ca viata va merge inainte, indifferent ce va fi. Un copil e atingerea raiului, un copil e puritate, tandrete si adevar…

    RăspundețiȘtergere